Wednesday, March 2, 2011

Bukan Tak Nak..



The company that I work for will be having Sukan Kakitangan tak lama lagi but unfortunately, sukan2 yg akan dipertandingkan ialah sukan semukan yg serius, kene praktis, dan berpeluh secara ekstrim..

I AM NOT AGAINST these type of sports.. God knows I have tried byk dh type of games in school. The lists include:
1. Hockey
2. Bola Baling
3. Bola Jaring
4. Bola Tampar
5. Softball
6. Badminton
7. Lompat Jauh -walaupun kakiku tak sejauh mana
8. Lawn Ball - this one boleh dimaafkan.. ok la sikit.


I noticed that for each of these sports, mmg susah even to masuk pasukan simpanan. It is sad.. but I practised even the cikgu/coach utter curses such as "Bodo, tgkap la bola tu".. "otak mana?" and other curses yg lali dek telinga aku. Well, mind you, ini cikgu yg pnah memenangi anugerah guru cmerlang ke apa tah... Coach ni mmg bagus dan baik..cume ganas dari segi mulut je. Tak pnah pun aku berasa ati (bohong sunat kali ke 37)

The first 6 games that was listed involves catching or hitting balls.. kalau korang perasan. So, this means, apa2 aksi menangkap tidak begitu sinonim dgn aku. Tpi, lawn ball pnah la masuk ptandingan.. mungkin sbb ini adalah aksi melepaskan/menjatuhkan bola.. tak pyh nk tangkap2.

That is why, last year when they held the same Sports for Staff, I offered myself. Sebab kbanyakan adalah SUKANeka.. game2 suka2. Tp ada satu acara sukaneka aku takleh masuk.. batu seremban.. Aksi menangkap lagi kan?

p/s: praying there are others to replace my name..huk huk.. Based on the pictures..byk acara tepi pdg and acara sukaneka yg aku masuk..thn ni? takde plak

No comments: